Hoe richt ik een mooie, moderne tuin in bij mijn huurhuis?

Het is erg leuk om te zien wat je allemaal kunt doen in een moderne tuin van je huurhuis anno 2022. In deze publicatie willen we je graag meer vertellen over de verschillende opties. Op deze manier is het een stuk gemakkelijker om je keuze te maken uit de verschillende dingen die je wilt doen in de tuin. Misschien kun je niet alle opties realiseren omdat je een bepaald budget in gedachten hebt. Dat maakt helemaal niks uit, want je kunt gewoon alles stap voor stap realiseren. Het hoeft dus niet in een keer af. Maak er gewoon een lopend project van en je zult altijd iets leuks om handen hebben rondom je huurhuis.

Een tuinhuis is heel cool

Een tuinhuis is een prachtig tuinelement om van te genieten. Wanneer je optimaal gebruik wilt maken van je tuin, dan is een tuinhuis zeker geen overbodige luxe. Aan de ene kant kun je het tuinhuis gebruiken als een opslagplek voor al je tuingereedschappen, zodat het een nette tuin is en dat je binnen in je huurhuis niet allerlei spullen voor buiten hebt liggen, dat scheelt behoorlijk wat opslagruimte in je huis. Aan de andere kant kun je ook kiezen om je tuinhuis niet voor opslag te gebruiken, maar juist er meer sociale draai aan te geven. Misschien wel in combinatie met een mooi terras. Zo kun je van een tuinhuis een soort tuinbar maken die een handige en leuke functie vervult tijdens het houden van barbecues.

Ga voor een pergola

Omdat het weer nou niet bepaald altijd helemaal geweldig is in Nederland in de zomer, is het geen gek idee om een overkapping in de tuin te realiseren waaronder je kunt schuilen. Veel mensen kiezen dan voor een pergola boven het terras. Dit is een houten overkapping, al dan niet met een dak van dakpannen of zink, waar ze onder kunnen schuilen als het regent. Ook beschutting zoeken tegen de zon in de zomer is zeker geen slecht idee. Een pergola is ook wat dat betreft erg handig in de tuin.

Wanneer je de combinatie maakt tussen een tuinhuis. Terras en een pergola, dan heb je een prachtige plek om met familie en vrienden te genieten van het weer in Nederland, dan kun je altijd buiten zijn met welk weertype dan ook.