Een gezellige sfeer voor je Amsterdamse woning

Het is superleuk om zo eens in de zoveel tijd een nieuwe sfeer aan je woning te geven. Zeker wanneer je een huurwoning hebt in Amsterdam is het leuk om er iets extra leuks van te maken, bijvoorbeeld die Amsterdamse gezelligheid van vroeger terug toveren in je woning, maar wel met een moderne twist. Hoe doe je dat?

Leuke sfeer in huis maken

Zorg voor een ontspannen sfeer die rijk is aan warm ogende texturen, een evenwichtig kleurenpalet en ruimtelijkheid die uitnodigt tot gezelligheid. De indeling van de woonkamer speelt hierbij een grote rol, dit is immers de belangrijkste sociale ruimte van je woning. Met een open keuken in de buurt worden koken, eten en loungen een eenheid waarin gezelligheid heerst. Zo kun je met de plaatsing van meubels rekening houden. Zet ze bijvoorbeeld dichter bij elkaar of tegenover elkaar zodat een conversatie gemakkelijker is.

Durf voor je stijl te staan

Een luxe woonkamer met gedurfde kenmerken maak al snel dat jouw persoonlijke afdruk te zien is in je woonkamer. Ze zeggen wel eens dat de keuzes die je maakt qua design, duidelijk iets zeggen over je persoonlijkheid. Wanneer jij gezellige dingen in huis wilt, dan zul je zeker gaan voor objecten en meubels die een bepaalde warmte uitstralen. Dan moeten ze dus ook kleuren hebben die dat uitstralen. Je kunt dan voor gewaagde kleurencombinaties gaan of juist voor de meer klassieke oud-hollandse. Dat kan overigens ook gewaagd zijn, omdat alles zo’n beetje industrieel of Scandinavisch ingericht is. Dus door juist te gaan voor die oud-hollandse stijl, zul je een statement kunnen maken. Vind jij dat een gave stijl, dan moet je er gewoon voor staan en ervoor gaan. Als basis voor je interieur kies je natuurlijk een vloer die bij de gezellige stijl past. Wij raden je aan om eens te kijken op vloerenmantegels.nl voor een mooie vloer van vloertegels.

Dat kan niet misgaan. Wil je meer inspirerende voorbeelden zien, dan raden we je zeker aan om eens te kijken op onze site, want we hebben nog veel meer blogs geschreven waarin allerlei inspirerende onderwerpen behandeld worden.

Veel plezier met het aanpassen van je interieur en maak er iets moois van.